31.05. 2016více...

CRONENBERG NADĚLUJE
Nenechte si ujít. Až do vyčerpání zásob získáte ke každému lístku zdarma limitovanou edici publikace „David Cronenberg“ v hodnotě 150Kč!

31.05. 2016

CRONENBERG NADĚLUJE
Nenechte si ujít. Až do vyčerpání zásob získáte ke každému lístku zdarma limitovanou edici publikace „David Cronenberg“ v hodnotě 150Kč!

Na měsíc červen jsme pro Vás připravili skvělé akce! Všichni návštěvníci dostanou exklusivní publikaci David Cronenberg ke vstupence zdarma (limitovaná edice), odměníme školní skupiny 50% slevou a také potěšíme filmové fanoušky 30% slevou při předložení lístku z jakéhokoliv kina v ČR. To si nenechte ujít!

Tento týden si nenechte 18. 5. ujít vyostřenou přednášku Martina Jirouška: Dějiny násilí, „krvavý baron“ – Cronenberg a cenzura. Nebo vezměte své babičky a dědečky na nedělní výtvarnou dílnu o umění filmového plakátu pro seniory (22. 5.). Více detailů o akcích naleznete zde!

Přijměte pozvání na jednu z dalších výtvarných dílen. Tuto sobotu (14. 5.) vás provedou zkušení lektoři z Aeroškoly a GHMP celodenním programem, v němž pomocí animačních technik vstoupíte do výstředního a v neposlední řadě originálního světa Davida Cronenberga. Více o workshopu zde!

Speciální program se blíží! Přijďte 11. 5. na přednášku Tomáše Kolicha: „Mezi člověkem a hmyzem“ aneb odlišná pojetí metamorfózy v Kafkově Proměně a Cronenbergově Mouše. – Nebo raději něco tvořivého? Co takhle výtvarný workshop 14. 5., který vás zavede pomocí animačních technik do tajů Cronenbergovy tvorby?

Naše výstava je organismus. Je to místo, kde to žije! Mrkněte o několik centimetrů vpravo – naleznete kolonku „Doprovodný program“. Nabízíme rozmanitou vzdělávací nabídku, určenou jak pro odbornou veřejnost, tak pro zájemce, kteří by se teprve rádi s Cronenbergovým vizionářstvím seznámili.

13. 4. Filmový vědec Martin Jiroušek koná přednášku o subžánrech bodyhororu, cyberpunku
a modifikacích těla v kontextu Cronenbergova díla.

16. 4. Z výtvarné perspektivy proniknou do Cronenbergovy tvorby lektorky Galerie hlavního
města Prahy na workshopu o plakátové grafice.
Další informace a rezervace na [email protected]

01.03. 2016

Právě probíhající výstava v Domě u Kamenného zvonu úzce navazuje na úspěšnou výstavu "Tim Burton a jeho svět" (2014): seznamuje s dalším vizionářským tvůrcem, který změnil tvář světového filmu, opět pomocí multimediálněinteraktivní formy, která návštěvníkům nenásilně injektuje do žil nevšední prožitky a současně vědomosti. Přijďte se i Vy podívat do podivného kabinetu kuriozit zvaného David Cronenberg: Evolution a nechte se vtáhnout tunelem, jímž neprojdete zpět stejní jako dřív.

18.02.2016

Čtvrteční vernisáží jsme úspěšně zahájili výstavu David Cronenberg: Evolution. Vernisáž byla opravdu velkolepá a pozitivní reakce zúčastněných hostů byly pro nás největší odměnou za vynaložené úsilí, které výstava světového formátu vyžaduje. Nyní je již vše v rukou Vás - návštěvníků, aby jste nám pomohli zařadit výstavu na seznam nejúspěšnějších výstavních projektů roku 2016 v Čechách. Těšíme se na Vás!

Piers Handling - kurátor, ředitel TIFF


Program kina
program kina - červen 2016 (pdf)

Doprovodný program
doprovodný program - březen - červen (pdf)

„Jsme nadšeni, že se můžeme s městem Prahou podělit o práci vynikajícího kanadského filmaře Davida Cronenberga,“ říká Piers Handling, výkonný ředitel Mezinárodního filmového festivalu v Torontu (Toronto International Film Festival, TIFF) a spolukurátor výstavy „David Cronenberg: Evolution“.

„Jde o první významnou putovní výstavu, na níž se kurátorsky podílí TIFF, organizace, jejímž posláním je prosazování kanadského filmu na celosvětové scéně. Jsem přesvědčen, že zvláštní a často surreálný svět, který Cronenberg svým dílem stvořil, návštěvníky pražské výstavy zcela uchvátí.“

33_Clark-Nova typewriter (prop) Chris Walas Inc., Special Creatures and Effects Naked Lunch, 1991 Courtesy David Cronenberg.jpg
19/2/2016 – 17/7/2016

Výstavu celosvětově organizuje TIFF pod kurátorským vedením Pierse Handlinga a Noaha Cowana.

Úvod producentů Art Movementu, Kateřiny Riley a Markéty Matouškové

V roce 2011 jsme se zasnily, že by bylo skvělé shlédnout mezinárodní filmové výstavní projekty nejen v Paříži, Londýně, Vídni či New Yorku, ale i v Praze – představit vybrané ikony světové kinematografie také českému publiku. Po výstavě Tima Burtona v roce 2014 jsme potěšeny, že společnost Art Movement může místní diváky seznámit s významným mezinárodně uznávaným kanadským režisérem Davidem Cronenbergem, do jehož filmové kuchyně budou moci nahlédnout prostřednictvím fotografií, skic, kreseb, rekvizit nebo nikdy nezveřejněných filmových záběrů a ve speciálně vybudovaném kině shlédnout jeho rané či dnes již kultovní filmy. Vývoj a proměny člověka jsou provázeny velmi zneklidňujícími představami diváka samotného a často nás zavádějí do světa vlastních, nikdy nevyřčených přání či obav…

Výstavu celosvětově organizuje TIFF pod kurátorským vedením Pierse Handlinga a Noaha Cowana.

Úvod producentů Art Movementu, Kateřiny Riley a Markéty Matouškové

V roce 2011 jsme se zasnily, že by bylo skvělé shlédnout mezinárodní filmové výstavní projekty nejen v Paříži, Londýně, Vídni či New Yorku, ale i v Praze – představit vybrané ikony světové kinematografie také českému publiku. Po výstavě Tima Burtona v roce 2014 jsme potěšeny, že společnost Art Movement může místní diváky seznámit s významným mezinárodně uznávaným kanadským režisérem Davidem Cronenbergem, do jehož filmové kuchyně budou moci nahlédnout prostřednictvím fotografií, skic, kreseb, rekvizit nebo nikdy nezveřejněných filmových záběrů a ve speciálně vybudovaném kině shlédnout jeho rané či dnes již kultovní filmy. Vývoj a proměny člověka jsou provázeny velmi zneklidňujícími představami diváka samotného a často nás zavádějí do světa vlastních, nikdy nevyřčených přání či obav…

Těšit se také můžete na naše další výstavní projekty z filmové oblasti, které již teď pro Vás intenzivně připravujeme.

Přejeme vám inspirativní zážitek.

Art Movement

www.artmovement.cz

Úvod ředitelky Galerie hlavního města Prahy, PhDr. Magdalény Juříkové

Jednou z výrazných událostí roku 2016 bude v Galerii hlavního města Prahy výstava kanadského filmového tvůrce Davida Cronenberga, který se zapsal do filmové historie svým surrealistickým pojetím obrazu a vědecko-fantastickými tématy. Výstavu pořádáme opět se společností Art Movement, s níž jsme realizovali divácky úspěšnou výstavu Tima Burtona.

David Cronenberg patří k tvůrcům s bohatou výtvarnou fantazií, z čehož těží i výstavní projekt věnovaný jeho celoživotnímu filmovému dílu. Režisérovy surrealistické vize doprovázející akční příběhy jeho filmů s atmosférou science fiction budou představeny prostřednictvím skutečných artefaktů a modelů vzniklých pro jednotlivé snímky spolu s dynamickými audiovizuálními prvky. Cronenbergova filmařská historie je spjata s interpretací evolučních myšlenek a jejich vlivu na lidskou populaci. Výstava se nevyhýbá ani takovým tématům jako lidská sexualita a její konsekvence či zachování osobní identity a zblízka sleduje režisérův důvěrný vztah k vědě a vědecké fikci.

DAVID CRONENBERG: EVOLUTION

Kurátoři Piers Handling a Noah Cowan

Filmové dílo Davida Cronenberga nabízí jedny z nejoriginálnějších, nejprovokativnějších a nejpůsobivějších úvah na téma lidské evoluce. Prostřednictvím prezentace původních artefaktů, rekvizit a modelů vzniklých pro jednotlivé snímky spolu s dynamickými audiovizuálními prvky mohou návštěvníci této retrospektivy s názvem „David Cronenberg: Evolution“ nahlédnout do Cronenbergovy filmařské historie, která je těsně spjata s interpretací evolučních myšlenek a jejich vlivu na lidskou populaci.

Výstava, rozdělená do tří oddílů volně chronologicky a tematicky sledujících vývoj autorovy tvorby, dokládá, jak se jeho raná fascinace vnitřním světem fyzické a mentální lidské existence ‒ a s tím souvisejícími pohnutkami, touhami a někdy neovladatelnými schopnostmi ‒ postupně přesouvala ke zkoumání vnějšího světa, jenž tyto síly pomáhají formovat. Podrobně mapuje Cronenbergovy tvůrčí postupy i jeho vztah k science fiction a vědě stejně jako jeho spřízněnost s dalšími významnými umělci 20. století a je oslavou nejen jednoho z nejuznávanějších světových filmových tvůrců, ale také jednoho z nejvlivnějších soudobých myslitelů.

KDO JE MŮJ STVOŘITEL?

Největšími koníčky mladého Davida Cronenberga byly věda a literatura. Z celé jeho dosavadní tvorby ‒ od počátečních nízkorozpočtových filmů Transfer a From the Drain přes experimentální krátkometrážní snímky Stereo a Zločiny budoucnosti až po rané celovečerní Shivers, Rabid, Fast Company, Mláďata a Scanners ‒ je zřejmý jeho intenzivní zájem o lékaře a vědce ochotné zasvětit svou kariéru experimentům s nepředvídatelnými a často bohužel i katastrofickými následky.

Cronenbergovými protagonisty nicméně místo těchto lékařů a vědců jsou jejich oběti: subjekty jejich pokusů nucené vyrovnávat se s postupně odumírající schopností ovládat vlastní tělo i mysl. A jakkoli hraniční vědecké výzkumy slibují novou budoucnost a novou svobodu, jejich plody mohou být zcela opačné. Autorovy filmy symptomaticky končívají tragédií ‒ zkázou a chaosem či, přinejlepším, dvojsečně. Jeho rané práce charakteristicky přetékají krví a obnaženými vnitřnostmi ‒ a právě to je ten zmatek způsobený oněmi lékaři a vědci, z nichž mnozí reprezentují archetypální otcovské postavy.

Cronenberg je mezi kanadskými filmovými tvůrci průkopnický a jedinečný svou orientací na žánr hororu a science fiction, přestože v posledních letech tyto hranice stále výrazněji překračuje a nově zkoumá strach a děs plynoucí z propojení psychické a fyzické roviny existence.

KDO JSEM JÁ?

Od 80. a 90. let 20. století, kdy se Cronenberg etabloval jako mezinárodně uznávaný režisér, nacházejí jeho postavy nový smysl pro vlastní jedinečnost a kontrolu nad svými životy a svým světem. Počínaje Videodromem přes snímky Mrtvá zóna, Moucha, Příliš dokonalá podoba, Nahý oběd, M. Butterfly a Crash až po eXistenz se jeho tvorba soustavně zaměřuje na mezní experimenty často přesahující limity vědecké etiky a zahrnující vědu, technologie, drogy, umění a sex, přičemž jeho protagonisté je tentokrát zásadně provádějí sami na sobě. Rozdíl mezi experimentátorem a subjektem mizí ‒ oba splývají v jedno v sérii odvážných existenciálních pokusů. Síla vyplývající z možnosti výběru, jakkoli nebezpečného či marného, nyní náleží samotným hrdinům. Kontrola ze strany otcovských postav, typická pro Cronenbergovo rané dílo, byla překonána, a přestože výsledky jsou stejně sporné jako ty v počátečních filmech, stále větší zodpovědnost protagonistů propůjčuje režisérovým filmům novou dynamiku a spletitost. Pro toto období Cronenbergovy tvorby jsou sice stále příznačné prvky science fiction a horroru, nicméně je zřejmé, že umělec začíná zkoušet nové výrazové formy a postupně se osvobozuje od standardních struktur a filmové skladby.

KDO JSME MY?

Cronenbergovi protagonisté z jeho posledního období mají svůj svět neustále pod kontrolou, ale zároveň začínají zkoumat nejrůznější sociální vztahy: vůči rodině, přátelům i společnosti. Nastává stále zřetelnější obrat navenek. Děj Pavouka se soustřeďuje na postavu hluboce narušenou rodinným traumatem. Toto téma dále rozvíjejí Dějiny násilí a Východní přísliby ‒ křehká a rafinovaná ztvárnění role, jakou může hrát tajemství a utajování v rodinných dramatech. Téma vlastní a současně profesní rodiny je klíčové i ve filmu Nebezpečná metoda, zatímco Cosmopolis líčí samostatného a soběstačného jedince zčásti ovládaného vzpomínkami na dětství strávené s rodinou. Cronenbergovy aktuální filmy jsou mnohem naturalističtější a mnohem méně závislé na běžných konvencích.

více...

REŽISÉR DAVID CRONENBERG stvrdil své renomé originálního tvůrce s osobitým autorským rukopisem jedinečným filmovým dílem, k němuž patří Shivers, Rabid, Fast Company, Mláďata, Scanners, Videodrome, Moucha, Příliš dokonalá podoba, Nahý oběd, Crash, eXistenZ, Mrtvá zóna, M. Butterfly, Pavouk, Dějiny násilí, Východní přísliby, Nebezpečná metoda či Cosmopolis. V roce 2014 uvedl v Cannes v premiéře své Mapy ke hvězdám, jejichž scénáristou byl spisovatel Bruce Wagner a kde se v hlavních rolích objevili Julianne Moore, John Cusack a Mia Wasikowska, a na podzim téhož roku představil svoji románovou prvotinu Konzumárium.

Cronenberg, často vyzdvihovaný jako jeden z nejvýznamnějších a nejvlivnějších režisérů dneška, si svými filmy získal obdiv kritiky i diváků v mezinárodním měřítku. V roce 1999 předsedal porotě Filmového festivalu v Cannes a v roce 2006 mu byla v Cannes udělena cena za celoživotní přínos filmu – Carrosse d’Or. Ve stejném roce spolupracoval s Art Gallery of Ontario jako její hostující kurátor, kdy pro výstavu „Andy Warhol/Supernova: Hvězdy, Smrti a Katastrofy, 1962–1964“ vytvořil novátorský soundtrack v podobě audio průvodce s komentáři několika Warholových současníků ‒ mimo jiné Dennise Hoppera, filmové kritičky Amy Taubin a umělce Jamese Rosenquista. V roce 2008 se jeho film Moucha promítal v pařížském Théâtre du Châtelet a v losangeleské Opeře.

REŽISÉR DAVID CRONENBERG stvrdil své renomé originálního tvůrce s osobitým autorským rukopisem jedinečným filmovým dílem, k němuž patří Shivers, Rabid, Fast Company, Mláďata, Scanners, Videodrome, Moucha, Příliš dokonalá podoba, Nahý oběd, Crash, eXistenZ, Mrtvá zóna, M. Butterfly, Pavouk, Dějiny násilí, Východní přísliby, Nebezpečná metoda či Cosmopolis. V roce 2014 uvedl v Cannes v premiéře své Mapy ke hvězdám, jejichž scénáristou byl spisovatel Bruce Wagner a kde se v hlavních rolích objevili Julianne Moore, John Cusack a Mia Wasikowska, a na podzim téhož roku představil svoji románovou prvotinu Konzumárium.

Cronenberg, často vyzdvihovaný jako jeden z nejvýznamnějších a nejvlivnějších režisérů dneška, si svými filmy získal obdiv kritiky i diváků v mezinárodním měřítku. V roce 1999 předsedal porotě Filmového festivalu v Cannes a v roce 2006 mu byla v Cannes udělena cena za celoživotní přínos filmu – Carrosse d’Or. Ve stejném roce spolupracoval s Art Gallery of Ontario jako její hostující kurátor, kdy pro výstavu „Andy Warhol/Supernova: Hvězdy, Smrti a Katastrofy, 1962–1964“ vytvořil novátorský soundtrack v podobě audio průvodce s komentáři několika Warholových současníků ‒ mimo jiné Dennise Hoppera, filmové kritičky Amy Taubin a umělce Jamese Rosenquista. V roce 2008 se jeho film Moucha promítal v pařížském Théâtre du Châtelet a v losangeleské Opeře.

Dalšími projevy uznání vůči přínosu tohoto filmaře umění a kultuře byl titul Společník Řádu Kanady (2015), francouzský Řád umění a literatury (1990) a Řád čestné legie (2009). V roce 2011 se Cronenberg stal členem Britského filmového institutu.

FILMOGRAFIE:

1969 – Stereo / Stereo

1970 – Crimes of the Future / Zločiny budoucnosti

1975 – Shivers / Shivers

1976 – Rabid / Rabid

1979 – Fast Company / Fast Company

1979 – The Brood / Mláďata

1980 – Scanners / Scanners

1983 – Videodrome / Videodrome

1983 – The Dead Zone / Mrtvá zóna

1986 – The Fly / Moucha

1988 – Dead Ringers / Příliš dokonalá podoba

1990 – Naked Lunch / Nahý oběd

1993 – M. Butterfly / M. Butterfly

1996 – Crash / Crash

1999 – eXistenZ / eXistenZ

2002 – Spider / Pavouk

2005 – A History of Violence / Dějiny násilí

2007 – Eastern Promises / Východní přísliby

2011 – A Dangerous Method / Nebezpečná metoda

2012 – Cosmopolis / Cosmopolis

2014 – Maps to the Stars / Mapy ke hvězdám

více...
40_david-cronenberg-bg-gray.jpg

Vstupné

Plné: 245 CZK

Snížené: 190 CZK

studenti, důchodci, ZTP

Plné o víkendu: 265 CZK

Snížené o víkendu: 210 CZK

Skupina: 220 CZK

nad 10 osob, max. 25


školy: 150 CZK

10 a více osob, pedagogický doprovod zdarma


Děti do 16 let pouze v doprovodu rodičů



/ Koupit zde ticketpro /

Kontakt

Galerie hlavního města Prahy / GHMP /
Dům U Kamenného zvonu
Staroměstské náměstí 13
Praha 1

Otevírací doba: Úterý – Neděle 10:00 – 20:00
Pokladna: 224 828 245
Recepce: 222 327 851

Předprodej vstupenek na výstavu jen v síti TicketPro
(pouze plná cena)
Kontakt pro press:
Hana Kovaříková / [email protected]
Michaela Vrchotová / [email protected]

Kontakt pro média:
Hana Kovaříková, PR manager / Ami Communications/
[email protected]
www.amicommunications.cz
Michaela Vrchotová, PR manager / GHMP
[email protected]
www.ghmp.cz

TIFF:
www.tiff.net
[email protected]

Pořadatelé:
Art Movement, o. s.
www.artmovement.cz
Kateřina Riley / ředitelka
Markéta Matoušková / obchodní & marketingová ředitelka
&
Galerie hlavního města Prahy
www.ghmp.cz
Magdalena Juříková / ředitelka
Miroslav Koláček / obchodní & marketingový ředitel
Diana Brabcová / vedoucí výstavního oddělení

Zahraniční tým výstavy:
[email protected]

Producenti:

Kateřina Riley, Markéta Matoušková /Art Movement/
Produkce:
Dagmar Skůpová
www.artmovement.cz

Architektonické řešení výstavy:
Olgoj Chorchoj
Michal Froněk, Martina Kárová, Jan Němeček
www.olgojchorchoj.cz

Grafické řešení výstavy:
Ogilvy & Mather Prague
www.ogilvy-mather.cz

DTP studio:
Publishing Boomerang
www.bpublishing.cz

Grafici:
Sudetype
www.sudetype.com

Příprava TVC:
Zoom Films
David Chvátal (režie)
Gasper Snuderl (kamera)
Roland Moor - DJ Madskill (sounddesign)
www.zoomfilms.cz

Radio & TVC spot:
Studio Beep
www.studiobeep.cz

Web:
virtual-zoom s.r.o.
www.virtual-zoom.cz

Organizátoři

 

 

Kurátoři: Piers Handling a Noah Cowan, putovní výstava TIFF
Výstava se koná pod záštitou primátorky hl.m.Prahy Adriany Krnáčové a ministra kultury ČR Daniela Hermana

Partneři

Hlavní mediální partner:

Mediální partneři:

facebook instagram
created by virtual-zoom®